יום חמישי, 16 בפברואר 2017

מה יגידו ההורים?

לפני מספר שבועות ערכנו מנגה הבסטי מהבר ואנוכי מפגש סקייפ ובירה, כמו שאנו עורכות מדי פעם.



תמיד נחמד להתעדכן איתן ועם המתרחש בחייהן. מנגה דיברה על מעבר הדירה, הלחץ בעבודה והתזה, הבסטי סיפרה אף היא על החיים המשותפים עם ארוסה בדירה החדשה ועל ההכנות לחתונה ואני הייתי סתם משעממת.
החתונה הזו, כמו שאתם כבר יודעים, היא נושא מרכזי לאחרונה אצל שלושתנו, האחת ככלה שמשום מה החליטה שחודשיים הם מספיק זמן כדי להרים אירוע, ועבורנו כמארגנות מסיבת רוקוות בלתי מנוסות ולחוצות באופן כללי.
דיברנו על כרטיסי טיסה ותאריכים ועניתי שאני כך ואני אחרת ואז נשאלתי למה התשובות הן בגוף ראשון והאם פיץ מגיע. אמרתי לכלה שתזמין אותו וניתן לו להחליט. אז קראתי לו לומר שלום לבנות והבסטי אמרה שהיא תשמח מאוד לראות אותו בחתונה ושמזמן הגיע הזמן שהן תכרנה אותו ושיגיע לביקור. הוא הודה לה ואמר שיחשוב על זה ונראה אם זה מסתדר.

בפסט פורוורד קדימה אומר שמתוך כמה ימי חופש שביקשנו הייתה בעיה עם אחד התאריכים אבל בירור קצר עם המנהל החדש שאמר שיהיה בסדר ושנינו הזמנו כרטיסי טיסה לארץ. הידד!
אבל עכשיו למעשה הכל מבולבל.
בהתחלה חשבתי שכמו שאנשים אחרים עושים לעתים, כשידוע להם שישראל היא מדינה קטנטנה בשטחה גם פיץ ירצה לסייר לאורכה ולרוחבה ובעיני רוחי כבר ראיתי את ים המלח ואילת, אבל מסתבר שהוא מעדיף ביקור רגוע יותר וניכר שלא נתרחק מאוד מאיזור המרכז.
אז אמנם עבורי זה לא באמת טיול לחו"ל והחתונה ומסיבת הרווקות באמצע די מכתיבה את כל מה שמסביב ובכל זאת אני רוצה לטייל איתו ולהראות לו כמה שיותר ושלא מרגיש שהוא סתם נסחב לכאן אחרי למרות שהסיבה המרכזית לביקורנו היא החתונה.

אבל אז הגיעה שאלת השאלות:
האם בהזדמנות זו עלי להפגיש אותו עם הורי?

 הוא אמנם לא העלה את הנושא אבל זה די הבזיק במחי כשנזכרתי שאנחנו נהיה בארץ בפורים, בו באופן מסורתי אנחנו מוזמנים לארוחת חג אצל דודים שלי (שגרים בבני ברק. כשהסברתי לו קצת על העיר הזו ועל תושביה הדתיים עד חרדים הרגעתי אותו ואמרתי שכל עוד הוא לא יורד מכנסיים באמצע הרחוב הוא יהיה בסדר).
מצד אחד אנחנו בני זוג כבר למעלה משנתיים אז נראה לי שזה מתבקש ומצד שני אבא שלי, שהוא הטיפוס הדברן והחברתי יותר מבין הורי לא דובר אנגלית. אמא שלי מבינה אנגלית בהחלט אבל היא טיפוס שלא מדבר או מתקשר באף שפה, מה שיוצר פרדוקס משונה בעולמי הצר בו בסיטואציה הנתונה, תיאורטית, אמי היא הטיפוס בעל יכולות תקשורת טובות יותר. גם לאחיות שלי יכולות תקשורת סבירות באנגלית.



ומצד שלישי, אולי עדיף שאבי לא יכול לתקשר עם פיץ כי בכל פעם שנושא הקשר שלנו עולה, הוא מנסה להזהר מאוד בדבריו כשהוא פוצח במונולוג ה-"אם אתם חושבים על הקשר שלכם ברצינות כדאי שהוא יתגייר", תוך כדי שהוא לא שוכח לנסח חמש-שש וריאציות זהירות של "אבל אל תכעסי עלי, טוב?" או "אני רק אומר את דעתי". פעם אחת החלטתי להשתעשע מעט ברשעות עם אבי שללא ספק הרגיש שלא בנח והצעתי לו שכגבר, אולי כדאי שיסביר לפיץ במה גיור כרוך ונראה איך הוא יגיב.

כששאלתי את בן זוגי לדעתו נראה שגם הוא לא בטוח בנוגע למפגש. משוכת התקשורת היא ללא ספק אישיו כי אם הם לא יכולים לשוחח זה הופך את כל העניין למסורבל ומביך הרבה יותר. בפעם אחרת כשדיברנו על הנושא הוא אמר שבכל מקרה אני חוזרת לארץ בעוד מספר חודשים אז אולי אין טעם להביך ולייגע את כולנו במפגש שכזה כשהסוף כבר ממש מעבר לפינה. גם נכון.
כשחשבתי על זה קצת יותר לעומק אמרתי לו שהוא ללא ספק הולך לפגוש את כל החברות הקרובות שלי, שבהחלט דוברות אנגלית, וכמו שאני רואה את זה, חברות קרובות הם כמו משפחה אבל כזו שכן בחרתי. סוג של פשרה אבל מעט עקומה.

אצל הוריו התארחתי מספר פעמים ובכל פעם נשארתי ללון שם כמה לילות (בעיקר סביב חג המולד), כך שמרגיש לי שלכל הפחות הם צריכים להכיר. מצד שני, גם עם האקסים תמיד הביכו אותי מפגשים מעין אלה אלא שהפעם התקשורת תהיה בעייתית, אי-יהדותו תהיה ללא ספק פיל באמצע החדר, וגם עבור פיץ, שמעולם לא הגיע לשלב במערכת יחסים בו הוא מכיר את ההורים אני בטוחה שהדבר לא יהיה פשוט.
אני יכולה פשוט לא להגיד להורים שהוא מגיע לארץ אבל אני לא רוצה שהם יקחו את זה קשה אם יגלו מאוחר יותר או שפיץ יעלב.

אז מה אתם אומרים?
להכיר אותו להורים או פשוט לא ליידע אותם? 



 

13 תגובות:

  1. וואו. סוגיה מסובכת ומלאה במוקשים מסוגים שונים, אישיים, משפחתיים ותרבותיים. בעצם השאלה המרכזית שמתחבאת מאחורי כל השאלה בעיני היא מה יהיה כשתעזבי ותצטרכו להפרד, למרות שאתם ללא ספק קשורים הדוקות זה בזו (להגיד אוהבים? את זה אני אשאיר לך). האם יש באיזשהו מקום באופק סיכוי שלא תפרדו? כי אם כן, את צריכה להפגיש, שפה או לא. ההורים שלך לא מעורבים בחיים שלך בגלל המרחק, אבל הם אוהבים אותך וכן רוצים לדעת מה קורה איתך, מי חי איתך. את רוצה את זה ככל הנראה מסיבות דומות, וגם כי את מכירה את ההורים של פיץ. אם אין שום ספק שתיפרדו, אולי באמת עדיף שלא לעורר סערה בכוס בירה (חשבתי על דימוי הולנדי טוב, מה המשקה שלהם? חלב?).  

    השבמחק
  2. לדעתי, פגישה קצרה לארוחה אחת היא הכרחית, יהיה אשר יהיה בעתיד. כרגע אתם יחד, גרים יחד, משמעותיים זה לזו. גם אם זו כביכול מערכת יחסים עם תאריך תפוגה ידוע מראש.
    במקרה הגרוע ביותר, שעתיים של מבוכה קלה וחוסר נעימות וזה מאחוריכם.
    יהיו שם עוד צעירים? אחים או בני דודים? זה תמיד מקליל את האווירה וקל לגייס אותם לטובת שינויי נושא מהירים כשצריך.

    השבמחק
  3. גוגל גילה לי שהמשקה הלאומי של הולנד הוא סוג של ג’ין שנקרא חנוואר (Genever), אני חושבת שבמקרה של המדינה בה אני נמצאת דימוי הבירה יתאים יותר  

    השבמחק
  4. אני חושבת שקרוב לודאי שנפרד. כלומר, דיברנו על זה ועל האפשרות של "קשר מרחוק" לתקופה מסויימת (כי אני התחייבתי ללפחות שנה בארץ כשאני מסיימת כאן), אבל אז מה? תמיד יש סיכוי שדברים יזוזו ואני מכירה כמה זוגות שהקשר ביניהם החזיק לא רע למרות המרחק אבל מאתגר מאוד ללא ספק. 


    איפשהו בראש ישנו זכרון שלא מרפה וגורם לי לחשוב פעמיים על המפגש האפשרי הזה.
    לפני שעזבתי לכאן, נפגשנו עם כל המשפחה והדודים בבית קפה. באיזשהו שלב דודתי, שישבה שניים-שלושה מושבים לצדי סימנה לי להשען אחורה כדי להגיד לי משהו בפרטיות יחסית ואמרה "אל תביאי איתך חזרה גבר משם, זה יהיה יותר מדי עבור המשפחה הזאת" בזמנו תגובתי הייתה "חחח מה פתאום, מאיפה הבאת את זה?" אבל, האדם מתכנן ואלוהים צוחק.
    ההורים שלי יודעים עליו בכל מקרה, אבל מפגש כזה רק יהפוך את כל הסיפור לאמיתי יותר עבורם וללא ספק יגרום לכל הסיפור להראות "רציני" הרבה יותר (ובז’רגון של אבי "רציני"= אפשר להזמין אולם).

    השבמחק
  5. אנחנו לא ממש משפחה של ארוחות ערב משותפות בבית. כלומר, המשפחה שלי כן אבל לאורך השנים המיזופוניה שלי מנעה ממני להצטרף אליהם (הייתי מעירה על יותר מדי דברים ומתחרפנת לאטי).
    ישנה אפשרות של לסעוד בחוץ במתכונת יותר מורחבת שלרוב אני מעדיפה אותה, כי ככה פחות היכרויות מביכות ראשונות (זה מה שהייתי עושה עם האקסים) וגם בקבוצה גדולה יותר יש יותר אנשים שיכולים לתפוס את תשומת הלב, אלא שבמקרה הזה אני מרגישה כאילו אני רק הולכת להשפט על ידי יותר אנשים.

    השבמחק
  6. על משקל haters gonna hate אפשר לומר גם - שהשופטים ישפטו. זה מעיד עליהם יותר משזה מעיד עלייך.
    הכיני מראש חוש הומור, סל של תשובות סרקסטיות ("בטח שהוא הולך להתגייר, יש לך המלצה למוהל טוב?", או "חשבנו שנינו להפוך לבאהיים", או להסתכל עליו בפליאה, כאילו זו הפעם הראשונה ולהתרעם בקול: "מה?!?!? אתה לא יהודי?!?!?") וידיעה שהחיים של מי ששופט אחרים על בחירות לגיטימיות הם קטנים ומיושנים. שיתפלצו כל הדודות כמה שירצו, תמיד יש להן ולכאלו מסוגן מה לומר.

    השבמחק
  7. תודה לאל שנפלתי על בן זוג נימול,
    כי ברור שזו השאלה הראשונה שאמא שאלה אותי.

    איפה אתם תישנו?
    אם לא בבית שלך (בחדר הישן שלך?), אין ממש טעם לגרור אותו לארוחה הפורימית המשפחתית בבני ברק.
    מקסימום להביא אותו לערב אחד מביך לבית של ההורים, שההורים יבינו את הקטע שאין איך לתקשר איתו, ולהתחפף אחרי שעתיים.

    השבמחק
  8. כשסיפרתי לו על תגובות ההורים בהקשר של ערלותו, הייתה לו מן הבעת פנים שגרמה לי להרגיש אשמה. הרבה פעמים משתמשים בחתיכת העור הזו כשם קוד ליהדות או לא (למרות שכידוע גם מוסלמים חותכים) אבל, ובמיוחד אחרי הפעם השניה שהזכרתי את זה שפת הגוף והבעתו צעקה "שיצאו לי כבר מהתחתונים".

    כשהוא יגיע הוא כנראה יישאר בבתי מלון. אצל ההורים שלי הוא בטוח לא ישן וכמו שאת אומרת,  המקסימום יהיה חצי ערב מביך איתם וזהו. 

    השבמחק
  9. אל תתני לו לישון בנפרד, זה לא פייר כלפי שניכם.
    זה ממש כאילו הוא "מוקצה".
    המשפחה שלך תתמודד אם לא תישני בבית, כרגיל. אין שום בעיה שתבלו את הימים בנפרד, אבל ללכת לישון במיטה ריקה? נשמע כאילו החוויה הישראלית שהוא יחווה תהיה לא טובה כבר מעכשיו, וחבל.
    את תבואי לבקר עוד מלא פעמים, הוא לא.

    לא יכולה להזדהות איתך בנוגע לפסקה הראשונה
    כל מי שאי פעם דיברתי אותו על זה הרגיש שזה נושא לגיטימי (אולי מכיוון שכאן לא רק יהודים ומוסלמים חותכים? אלא גם סתם חילונים ונוצרים שההורים שלהם בקטע) וממש לא הזדעקו והרגישו שמחטטים בתחתונים.

    חצי ערב מביך זה כל מה שצריך - בהצלחה!

    השבמחק
  10. יו, יש מצב שאני נשמעת מה זה תוקפנית בפסקה הראשונה.
    לא התכוונתי, סליחה. תקראי את זה בטון "דואג" ולא "מצווה".

    השבמחק
  11. זה בסדר, לא קראתי את זה בטון מצווה אבל נחמד מצדך להדגיש את כוונתך. 

    הוא לא ישן לבד בכל הלילות אבל מהיכרותי איתו הוא דווקא שמח לישון לבד לפעמים כי הוא מתעורר בקלות מדי ואני,  מסתבר,  הופכת לסוג של מתעמלת אולימפית אחרי שאני נרדמת.

    אגב, כמה זמן את כבר "שם"?

    השבמחק
  12. את מכירה אותו יותר טוב ממני, זה בטוח.
    ממש מקווה שיהיה לו ביקור מוצלח וחופשה נעימה.

    אני מקפצצת בין מקומות כבר שנה וחצי.
    יצאתי למסע ארוך, יש לי עוד לפחות חמש שנים עד שאחשוב על חזרה לארץ.

    השבמחק
  13. הסיפור שלך סיקרן אותי ויוצא שלראשונה אני קוראת כאן. נתקעתי על הנקודה שאת חוזרת לארץ, במסגרת אילוצי הסכמים שנקבעו מראש, וזה כולל פרידה קבועה מראש. אני לא מכירה את הזוגיות שלך, ואין לי עצות מועילות, אני רק תוהה איך אתם מסתדרים עם תחושת שעון החול.

    השבמחק