יום שלישי, 24 בנובמבר 2015

הכירו את חבר שלי- הומלס לעתיד

הוא התקשר אלי לפני שני לילות ופתח בצורה לא אופיינית.
"יש לי חדשות רעות" הוא אמר, בזמן שפעימות הלב שלי התחילו להאיץ "קיבלתי מייל מבעל הדירה שלי והוא רוצה להעלות לי את השכ"ד".


 


המבורגר גר בישוב קטן ומבוקש. עיר שיש בה אוניברסיטה ולכן קהל סטודנטים הנואש למגורים, בעלת גישה נוחה לתחבורה ציבורית הממוקמת כ25 דקות מעיר הבירה ומרוחקת כעשר דקות מהעבודה שלנו שמעסיקה אלפי אנשים שמעדיפים מטבע הדברים לגור בקרבת מקום.
הדירה בה הוא מתגורר היא קטנה. יש בה חדר שינה אחד, חדר שירותים אחד וחלל אחד מעט גדול יותר המכיל את המטבח והסלון. אפשרויות האחסון לא מספקות ובחירת הרהיטים, שהיו כאן כבר עם הגיעו, לא נעשתה במחשבה רבה והתוצאה היא שהדירה מרגישה קטנה עוד יותר. המבורגר שילם עד כה 3200 ש"ח על התענוג.


"הוא כתב במייל שלפי מצב השוק כרגע, דירה כמו שלי שווה לפחות 3700 ש"ח ושאם לא נגיע להסדר עד ינואר כנראה שאצטרך לעזוב".


"זו חתיכת קפיצה במחיר!" התפלאתי "מה אתה מתכוון לעשות?".
"קודם כל, אשלח לו מייל בחזרה. הוא כתב ש-'אם לא נגיע להסדר' אז אני מקווה שזה אומר שהוא מוכן לאיזשהו משא ומתן".
"אוקי, ואם הוא לא יסכים לרדת מ3700 ש"ח, תהיה מוכן להשאר?"
"לא היה איכפת לי להשאר אם הייתי חושב שהדירה הזו את הסכום הזה אבל... אני לא יודע".

התחלנו לחפש יחד, באופן שטחי למדי, דירות בלוח מקוון.
מצד אחד, הוא מאוד היה רוצה להשאר ביישוב הזה כי הוא נח לו, במיוחד לאור העובדה שאין לו רכב כרגע והתחבורה הציבורית לעבודה וממנה זמינה. אמנם יש לו כסף שחסך עבור רכישת רכב אבל זה אומר שהוא יצטרך למצוא אחד כזה בפרק זמן קצר.
מצד שני, לא באמת הצלחנו למצוא בישוב הזה דירה שתהיה שווה את המחיר. ראינו כמה דירות עם שני חדרי שינה שאין לו צורך בהם, שלא היה מוצלחות במיוחד ובמחירים שמתקרבים מאוד לאיזור ה-5000 ש"ח בחודש.


 


"אתה יודע שאתה מוזמן להשאר אצלי אם תרצה".


הוא אמנם לא העלה את הנושא בעצמו אבל ברור היה לי שזו אופציה. נראה היה שגם הוא חשב על זה אבל בגלל שאני כאן לזמן מוגבל אני מניחה שהוא היה רוצה למצוא מקום משלו ולהיות בראש שקט.
" תחשוב על כל הכסף שאתה יכול לחסוך במגורים איתי... אומר לך מה, אתה יכול לעבור לגור איתי והטיול לברבדוס שדיברנו עליו? עליך".
"דיל מעניין" הוא צחק "אין בעיה, אם אני עובר אלייך הטיסה עלי"


יא תחמן, אמרתי טיול, לא טיסה. או שאולי הוא מתחיל להשחיז את יכולת המיקוח שלו לפני שהוא מדבר עם בעל הבית? שיהיה.

נסיון העבר שלי לא מאוד מוצלח בנושא הזה. לתחושתי המעבר שלי לדירתו של האקס בזמנו הייתה תחילת הסוף ומשם הכל הדרדר במהירות, אולי גם בגלל שקצת כפיתי עליו את המעבר הזה. אבל כאן זה הוא שעובר לדירה שלי וההצעה למגורים משותפים באה ממני. מה גם שהוא הרבה יותר רגוע ופחות נוטה לעצבים מהאקס המרוקאי ההוא.


 


איך הסיפור הזה יתפתח? האם אמצא את עצמי בנסיון שני של מגורים עם בן זוג? האם נעלה אחד לשני על העצבים? ימים יגידו.
המשך יבוא.

7 תגובות:

  1. והחפצים שלו: מה יהא עליהם? יש להם מקום אצלך?

    השבמחק
  2. יש לו אמנם טלוויזיה גדולה,  אופניים וכמה מכשירי כושר גדולים אבל יש לי חדר שינה נוסף שאפשר לשם את הדברים הללו שם.
    וכמובן שהטלוויזיה הגדולה מתקבלת בברכה אצלי בסלון 

    השבמחק
  3. כל עוד המצב הפיך - אין לך מה לדאוג.
    או שיסתדר, או שלא.
    וגם לדעת שלא מסתדר - זה חשוב, לא כך?
     
    בכל אופן, לא את כפית את המעבר, אלא בעל הבית החמדן שלו.
    אני מאחלת לבעל הבית שלא ימצא שוכר במחיר הזה וישאר תקוע עם דירה ריקה.

    השבמחק
  4. כרגע נחמד לי איתו אז כמובן שלא הייתי רוצה שמעבר המשותף יקלקל לנו אבל אני מאמינה שמגורים משותפים רק מעצימים בעיות קיימות ולא יוצרים בעיות חדשות, כך שאם זה יצור נזק הרי שהניצנים כבר היו שם מלכתחילה.

    גם אני כמובן מאחלת לבעל הבית החמדן שיתקע ללא שוכר. 
    דירה יקרה שמיועדת לאדם אחד, בעיר שמלאה בסטודנטים מרוששים? נשמע לי שזה מה שיקרה בכל אופן. 

    השבמחק
  5. יש המון דברים שאי אפשר לדעת על אדם עד שחולקים דירה איתו, כך שכן, עדיף לדעת.
     
    לרוע המזל בכל אוניברסיטה או מוסד אחר להשכלה גבוהה, יש בנים של המאיון העליון שיכולים לשלם סכומים מופקעים עד כדי גיחוך על דירת יחיד.
    מצד שני, אלה ממש מהירים לתבוע.
     
    אז אולי הם יהיו ראויים זה לזה. צמד החמדנים.

    השבמחק
  6. אפרופו עלייה בשכר דירה. 
    הבחור שעוזב את הדירה שאני משכיר גר שם כבר 7 שנים! 
    כשהוא הגיע לדירה בשנה הראשונה שכר הדירה היה 2400. כל שנה שכר הדירה עלה ולבסוף הוא שילם 3000. אני הולך לשלם 3300 ש"ח. עליה של כמעט 40% בשבע שנים. די פסיכי! 

    לגבי המעבר עלייך, ללא ספק נשמע כמו צעד משמעותי. לא בטוח ששווה להשוות את זה לאקס, מניח שהוא בן אדם אחר, ואולי גם את קצת השתנת מאז. לכי תדעי לאן זה יכול להתפתח. 

    המון בהצלחה. 

    השבמחק
  7. תודה רבה,  אני מניחה שאיכשהו אם יהיו עדכונים מעניינים. 

    שיהיה בהצלחה בדרך החדשה! 

    השבמחק