יום ראשון, 10 באפריל 2016

כשאחזור הביתה

כשאעזוב את המקום הזה ואשוב סופסוף הביתה, יחסר לי השקט.
הקצב האיטי שבו החיים כאן מתנהלים.
ההפרדה המוחלטת בין הפרסונה כעובד לבין האני הפרטי בימי החופש. היכולת- הכל כך פשוטה ואם זאת שכל כך נעדרה מחיי ומחיי הקולגות שלי כשעבדתי בארץ- לנתק את הטלפון ומצדי לכו תחפשו. ואתם יודעים מה? זה שיעור נהדר שהם לימדו אותי.
הזקנות שנפגשות במקרה בסופר או בחניה ומדיינות כשקמטי דאגה נחרשים במצחן על מזג האוויר ההפכפך, ולא על עוד אזרח תמים שנרצח.
כמובן שגם מההטבות החומריות יהיה קשה להפרד- מהדירה ומהרכב שהחברה מממנת, והחזרה שודאי תהיה טראומתית במידת מה- אל חדר נעורי.
הירוק והמרחבים שנבטים מחלוני במקום בניינים צמודים מדי ושכנים שמעשנים במרפסת בתחתונים (ולצערי רובם זקנים מקומטים).
לא עוד אהיה זו האקזוטית, הברונטית עם העור הכהה במונחים מקומיים והעיניים החומות שכל כך נדירות כאן. 
וכמובן הקרבה ומחירי הטיסה הזולים לכל המקומות שרציתי לבקר בהם.

ואתה, בן זוגי היקר, על אף ההבדלים בינינו, ולמרות חסרונותיך (ושנינו יודעים שגם אני משופעת במגרעות), ממך יהיה לי הכי קשה להפרד.

7 תגובות:

  1. השורה האחרונה. מקומות אהובים - גם כשנפרדים מהם יש הרגשה שתמיד אפשר לחזור, לפחות לביקור. לגבי אנשים זה לא אותו דבר. 

    השבמחק
  2. לגבי אנשים- עם המיוחדים שבהם מרגישים לפעמים שזה בסדר להרים טלפון, רוב הזמן זה פשוט כואב מדי.

    השבמחק
  3. מחשבות על חזרה.
    כשנסענו היו לך מחשבות דומות?

    השבמחק
  4. כשנסעתי לא ציפיתי להכיר אף אחד, מה גם שבמקור זה היה אמור להיות לשנה בלבד. בינתיים זה התארך עוד ועוד והספקתי להיקשר לאווירה ולאנשים.

    השבמחק
  5. אתם לא נשואים או משהו? כל הכבוד על חדר נעוריך. אני הרגשתי רע מדי לישון
    בו אפילו בשבתות כשהייתי בא לאמא. 

    השבמחק
  6. אנחנו לא נשואים, אני גם לא בטוחה איך המשפחה שלי הייתה מקבלת אותו למרות שאבי כבר רמז שהוא לא יהיה מרוצה במיוחד.

    לגבי חדר נעורי- אין לי מקום אחר לחזור אליו ככה שאין לי יותר מדי ברירה. בשלב מאוחר יותר אאלץ למצוא לעצמי מקום אחר.

    השבמחק