יום שלישי, 25 ביולי 2017

אנטיפתיות של שותפים

מקרה #1


 


הבחורה אמרה שהיא מראה את הדירה עד השעה 21. הגעתי ממש לקראת שעה זו (דירות אחרות עיכבו אותי) והרמתי טלפון לוודא שאני במקום הנכון. 


לבחורה היה מבטא דרום אמריקאי כבד ואמרה שהיא כבר יצאה מהדירה אבל השותפה אמורה להיות בדרך, היא רק תעשה לה טלפון זריז ותוודא את זה.


התיישבתי בפתח הבניין כמו הומלסית ולאחר כמה דקות היא אישרה שבעוד מספר דקות שותפתה תשוב לדירה, מה שאכן קרה.


 


"זה החדר שמתפנה" היא הראתה לי חדר פיצי "הוא אמנם קטן אבל הוא שקט מאוד.שלי גדול יותר וקרוב יותר לכביש ולסלון אז אולי עדיף לך".


היא עשתה לי סיבוב של עוד דקה ואז היא קיבלה טלפון.


 


תרחיש אפשרי ראשון:


היא עונה, אומרת "אפשר לחזור אלייך עוד כמה דקות?" ומסיימת איתי.


 


תרחיש אפשרי שני:


היא מתנצלת בפני ואומרת שזו שיחה חשובה והיא חייבת לענות אבל משתדלת לקצר. 


 


מה קרה בפועל? היא ענתה לטלפון, לבחור/ה המכונה מוגלי, הלכה לכיוון הספה, הורידה נעליים, התרווחה לה וסיפרה לו/לה באריכות על שהייתה היום בים, סיפרה על החוף.. לא, לא החוף הזה אלא השני! ושבקושי היו גלים ואיזה באסה זה. אני בינתיים עמדתי בצד כמו מפגרת, ממתינה כמה דקות ארוכות שתואיל בטובה לשחרר אותי.


לאחר עדכון בפייסבוק, כשאני עומדת כמו נר בקצה הסלון ובטווח ראייתה, הכנסתי את הפלאפון לכיס ופניתי לכיוון הדלת "טוב... אז נראה לי שאזוז, תודה".


הייתה לה הבעה מופתעת על הפנים שעזבתי. אני הייתי מופתעת שהיא בכלל הייתה מופתעת.


 


מקרה #2


 


ראיתי פוסט על חדר שמתפנה בדירה שנראית נחמד ויצרתי קשר עם הבחורה שפירסמה. במודעה היא תיארה את האזור אבל לא נתנה כתובת.


יצרתי איתה קשר כדי לברר מתי אפשר להגיע לראות את הדירה.


 


היא: 21:15 מתאים לך?


אני: סבבה, אפשר את הכתובת בבקשה?


היא: יש אנשים עד 21:30, מתאים לך 21:45?


אני: כן. כתובת?


היא: ליד חניון *זה וזה*


אני: ~מתחילה להיות חסרת סבלנות~ אני לא כל כך מהאזור... אפשר בבקשה את הכתובת של הבניין?


היא: *שם רחוב*


אני: ~נושמת עמוק~ ומספר הבניין והדירה?


היא: אומר לך באותו היום.


אני: אוותר, תודה.


 


מה הקטע לא לתת את הכתובת? באמת שלא ברור לי הקטע המפגר הזה.


 


 


עוד ממאורעות היום, הדירה שמצאה חן בעיני נחטפה.


בדירה הזו היה שותף יוצא שלא ידע לתת לי תאריך כניסה שכן עוד לא היה לו חוזה חתום, וגם שותף נשאר שחשתי כימיה טובה איתו ושטרח לעדכן ולשאול על החיפוש מדי פעם מה שחיזק אצלי את התחושה שהדירה "אצלי בכיס" ברגע שתתפנה.


אז היום הנשאר שלח לי הודעה שאומרת שסופסוף היוצא יצא אבל במקומי תכנס ידידה שלו שהוצאה מהדירה שלה ושהוא מצטער, מקווה שאמצא דירה בהקדם ובכל זאת ישמח אם אני עדיין בראש של לצאת איתו לערב אירוויזיון. 


עד כה ראיתי בדירה הזו כפלאן בי וההודעה ממנה התחילה לי את היום ממש בבאסה.


 


 


ובכל זאת משהו טוב יותר לסיים איתו את היום, ראיתי דירה נחמדה בשישי והבחורה אמרה שתשלח לי את החוזה למייל בהמשך השבוע. משבושש להגיע, יצרתי איתה קשר והיא שאלה מתי אוכל להגיע שוב לדירה לפגוש את הבנות (היא השותפה העוזבת), כך שלפחות ישנה התקדמות. אולי. 


 


יתרונות הדירה: חדר ענק, שירותים ומקלחת פרטיים ובמקום מרכזי.


חסרונות: ללא סלון, יש התחלה של עובש בתקרת החדר! היא אמרה שיש חברה שמטפלת בזריזות בכל בעיה בדירה כך שאני מקווה שהעניין יפתר במהרה.


 


 


 

10 תגובות:

  1. חיפוש דירות זה כזה סיוט... פעם אחרונה שעברתי היתה לפני שנתיים וזה היה פשוט... איום ונורא. מקווה שתעברי את זה בקלות ותמצאי בדיוק את מה שאת מחפשת.

    השבמחק
  2. קשה לי להאמין שאמצא בדיוק את מה שאני מחפשת.
    חזרתי עכשיו מתקופה ארוכה בחו"ל, ממקום בו
    1. לא שילמתי שכ"ד (אז הכל פה נראה לי יקר).
    2. גרתי בדירה גדולה עם שני חדרי שינה לבד (אז תשלום מופרז על חדר שינה בלבד נראה לי עוד יותר נורא).
    3. מאוחר יותר בן הזוג שלי הצטרף (במקום שותפים פוטנציאלים שעלולים להתגלות כנוראיים או קולניים). 
    4. היה לי המון מרחב ודשא בחוץ (בהשוואה לבניה צפופה בג’ונגל העירוני של מרכז הארץ).

    תודה רבה על האיחול, בהחלט מקווה לסיים עם זה כמה שיותר מהר. 

    השבמחק
  3. כל כך מזדהה חתמתי עכשיו ועד שמצאתי דירה יצאה נשמתי,
    גם היומרה הזו על חורים לדרוש כל כך הרבה כסף זה מתסכל
    שיהיה המון בהצלחה עם זה!

    השבמחק
  4. צודק, המחירים בשמיים.

    ועכשיו אני גם רואה המון חבר’ה שמפרסמים את הדירה לסיבלוט כשהם טסים לחו"ל. אם השכ"ד גבוה כמו הסבלט והם גם יוצאים לטייל, אין פלא שדרך אחד במדינה הזאת לא מצליח לחסוך הון עצמי לקניית דירה. 
    בינתיים ראיתי גם הרבה חדרים הדירות שותפים שמחירן 3000 ולפעמים גם קרוב ל4000 (!) ש"ח לחדר אחד! כשיש עוד וזה כדי לחלוק דירה עם שותפים! Wtf?

    השבמחק
  5. חוסר הרצון למסור פרטים כמו מס בית נובע מכך שהמון פעמים מתקשרים מתווכים שמנסים לתפוס טרמפ על ההודעה. נשמע באמת כמו כאב ראש נוראי. מה עם יציאה מחוץ לקופסה? אני למשל גרה בכפר ערבי במיקום מוין ושכד כאן שליש(!) מהמקבילה בישוב היהודי. 

    השבמחק
  6. זה ההסבר ההגיוני הראשון ששמעתי לחוסר הנכונות לספק פרט בסיסי שכזה. ועדיין, לו רק היתה מסבירה את זה כך הייתי מבחינה וממשיכה בשיחה איתה. מה גם, שעד כה יצרתי קשר עם עשרות שותפים פוטנציאליים ואף אחד לא נהג כמוה, המקסימום שראיתי הוא "לא למתווכים" בגוף ההודעה.

    אני גרה במרכז כי כאן גדלתי, המשפחה, החברות ועוד כמה תחביבים נמצאים כאן. אם אגור רחוק יותר בהכרח אצטרך לקנות רכב וזה דבר שאני מנסה להמנע ממנו בשלב זה (שלא לדבר על זה שאצטרך להכנס איתו תכופות למצוקת המקום והחניה כאן. לא תודה!).

    השבמחק
  7. עובש זה רע :-/
    פסלנו דירה על זה :-/

    השבמחק
  8. למרות שקראתי שאקונומיקה יכולה לפתור את זה. כלומר, לנקות את זה. בכל אופן יש לפתור את מקור הדליפה/רטיבות

    השבמחק
  9. כשאין סלון צריך פחות לנקות... 
    בהצלחה עם הדירה של יום שישי

    השבמחק