יום ראשון, 4 באוגוסט 2019

שינויים במקום העבודה

לפני כשלושה שבועות, בבוקר חופש אחד, קיבלתי טלפון מהמנהל לשעבר\נוכחי שלי. עצם השיחה הפתיע אותי מעט, אבל לא התוכן. למעשה, הייתה לי תחושה שזה רק עניין של זמן עד שהיא תתקיים.


בסוף חודש מאי התבשרנו כי אזור חדש עומד להיות מוקם בעבודה. לשם כך, מספר עובדים מאזורנו יעברו וכך גם מנהל קשוח של אחת המשמרות. במקרה זו הייתה משמרת האם שלי, ממנה עזבתי לפני כחמש שנים לארץ השיכורים ואליה לא שבתי.
מי אמור להחליף את הקשוח הנודד? השערות ושמועות פרחו באוויר כבועות סבון והתפוצצו במהרה.
לאחר זמן לא רב, בשיחת בוקר שגרתית של תחילת משמרת, המנהל של המשמרת שלי, נכנה אותו הכדורסלן, עדכן אותנו בחדשות כרגיל. אירועי איכות פה, תעדוף משימות שם והו כן, נמצא מחליף. אני.

התדהמה הכתה בכולנו. התגובות של החבר'ה הותיקים היו מאופקות יותר אמנם, שכן בשנותנו הרבות בארגון ידענו שינויים רבים והתרגלנו לקצב התחלופה הגבוה של כוח אדם אבל הצעירים נבהלו קצת יותר. הכדורסלן היה מנהלם היחיד עד כה ולקח לחלקם לא מעט זמן ללמוד מה מצופה מהם ואיך לעבוד איתו כמו שצריך. איך יצליחו להתרגל למשהו אחר? אחד מהם אפילו הכריז ש- "לא איכפת לי, אני עובר משמרת יחד איתו!".
מסתבר שהכדורסלן ידוע כחובב אתגרים והמשמרת ההיא הפכה למיואשת ובעייתית באווירת המיקרו-מנג'מנט שהקשוח השרה על עובדיו (או פקודיו, כפי שלפעמים הצטייר מהתנהגותו) ולכן נתבקש הכדורסלן לבוא כדי לעשות סדר, תוך כדי כך שקיבל מחמאות על כך שהקבוצה שלנו חזקה ומתפקדת היטב ולכן תוכל לפעול בינתיים גם בלעדיו.

אוקי, אז מי מחליף אותך כאן? מישהו שאל לאחר כמה שניות של התעשתות.
יש כמה מועמדים אבל עוד אין שם ודאי, מנהל קבוע יצטרף לצוות רק בתחילת ספטמבר.
ומה עד אז? אחד הותיקים של משמרת אחרת יחליף אותי בינתיים וגם ותיק מהצוות שלנו- הרובוט. שניהם סטודנטים ולכן שניהם יעשו את זה באופן זמני ובתורות.
ואז הוא הלך ונשארנו עם שני מנהלים זמניים. אחד מהם, המעשן לשעבר, מנסה כמיטב יכולתו לנהל את שתי תתי הקבוצות- אחת שהוא מכיר והשניה שהייתי ממוביליה ושאין לו כל כך מושג לגביה. השני- הרובוט הוא פדנט באופיו ולכן לא רק שהוא לא עוזר לסנן את המשימות החשובות מהתפלות אלא נוטה אפילו להעמיס עוד ועוד זוטות וטרדות על כח האדם המצומצם.


כשעניתי לטלפון באותו בוקר לא ציפיתי שהמנהל הכדורסלן יבקש ממני לעבור למשמרת החדשה שלו אם כי הייתה לי תחושת בטן שזה יגיע.
בכל משמרת, ובראש כל תת-קבוצה עומד איש קשר. אחד שאמור לנהל את המשימות, כח האדם ולקבל המון טלפונים. אף אחד לא אוהב את התפקיד הזה במשמרת החדשה שלו ובעיניו זה תפקיד חשוב מאוד, אבל כזה שאי אפשר להכריח אף אחד לבצעו. אני מילאתי את התפקיד הזה עבורו כמעט ברצף מאז שעברתי למשמרת שלו לפני כשנתיים - בשתי תתי הקבוצות.
"את יודעת איך אני רואה את התפקיד הזה, אני צריך מישהו שיש לי תקשורת איתו על אותו גל ושיהיה יד ימיני". לאחר כמה ימי התלבטות, החלטתי לעבור.

קצת חבל לי שלא אעבוד יותר עם החבר'ה הנפלאים שלי ואני מקווה שהקולגות החדשות יתבררו גם הם כנחמדים, למרות שאני יודעת מראש שלחלקם אופי לא קל (עצבניים, ראש בקיר, מתנשאים או סתם מרירים). העובדה שאני הולכת לעמוד בראש קבוצה שלא כל כך הייתי מעורבת בפעילותה בשנתיים האחרונות גם היא מלחיצה.
ובכל זאת, היתרון המרכזי במעבר הוא שזה שהמנהל מבקש אותי זו מחמאה ועילה טובה להעלאה בשכר. עניין נוסף ואולי לא פחות חשוב הוא שבמשמרת הנוכחית ממש כיף לי ונעים ואולי שינוי ו"הרעה בתנאים" זה מה שאני צריכה כדי לקבל את המוטיבציה להזיז עניינים בירוקרטיים לקראת מעבר בחזרה לארץ השיכורים.

מחר בבוקר מפגש עם חברי המשמרת "הישנה" לארוחת בוקר ופרידה ממני ועוד שניים שעוברים לאזור החדש שהוקם. לאחר מכן יהיו לי כמה שעות של מנוחה ואז אגיע לראשונה לשתי משמרות ערב במשמרת החדשה. מקווה שלא להתפגר מעייפות ולצלוח את השעות הארוכות האלה בטוב.




ושאלה טכנית בנושא לגמרי אחר - מישהו מקוראי יודע האם יש דרך פשוטה להעלות לבלוגר את תוכן הפוסטים מישראבלוג? והתגובות? חשוב לי שיהיו מסודרים בצורה נכונה כרונולוגית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה