יום רביעי, 25 בינואר 2023

בדיקה שגרתית

ביקור חצי שנתי אצל רופאת הנשים.
האמת? לא זכרתי אפילו למה קבעתי את התור הזאת. אולטראסאונד עשיתי כבר פעמיים, בפעמים אחרות היא עברה בזריזות ובקרירות על התיק הרפואי וגרמה לי לחשוב שאולי קצת בזבזתי את הזמן על המתנה מחוץ למשרדה.

אבל הפעם זה היה אחרת.
לא יודעת אם זה קרה כי הייתי ראשונה בתור, אבל עושה רושם שהיא גם הייתה חמימה מהרגיל וגם נמרצת יותר, כמעט כמו המדפסת אותה העבידה קשה.

ההפניה הראשונה כצפוי הייתה לרופא פוריות שיסביר לי מה האפשרויות שלי בהגיעי לגיל 35. אולי להקפאת ביציות יש סיכוי נמוך יותר, אבל אמרת שיש לך בן זוג, לא? את יכולה טכנית להקפיא עוברים. 

סיפרתי לה על בדיקות הדם האחרונות והחשד של רופא המשפחה שאני אנמית בגלל דימום יתר, מבירור קצר היא נראתה מוטרדת גם מהתכיפות בה אני מקבלת מחזור ופסקה חד משמעית שזה לא תקין. 
הנה, קחי לך מרשם לפרוגסטרון לשלושה חודשים, הפניה לבדיקת רזרבה שחלתית ובדיקת דם נפרדת של סקר הורמונלי אותה את צריכה לעשות בימים ספציפיים ביותר של המחזור.
את יודעת, אמרתי לה, בדיקת הדם האחרונה שעשיתי הייתה בזמן מחזור, אולי חלק מהמדדים הללו מופיעים שם. 
תקתוק קצר במחשב של חיפוש אחר התוצאות הביא לי עוד בשורות איוב.
מה זה, הבדיקה שעשית הייתה בצום? רמת הגלוקוז שלך גבוהה! את צריכה לדבר על זה עם רופא המשפחה שלך ואולי לקבל הפניה לדיאטנית.
הB12 שלך גם נמוך... זה בסדר, אני כבר לוקחת כדורים. טוב, לפחות לזה הייתה לי תשובה.

אספתי את הר ההפניות ויצאתי מהמשרד בפנים נפולות כשלפתע היא נזכרה במשהו וקראה לי שוב פנימה, סגרתי את הדלת לבקשתה.
אה, ואל תשכחי להתחיל לקחת חומצה פולית. את יודעת,  שאם כבר תהיה טעות... טעות נעימה, אז שלפחות יהיה לך את זה. תודה, יום טוב.


היו לי תוכניות להמשך היום אני לא בטוח שאצליח להתרכז.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה