יום ראשון, 18 באוגוסט 2019

המסע אל הדירה

חדר אחד שמתפנה הוא בשכירות נמוכה יחסית, עם שותף אחד ובאזורי, קרוב יותר בכ300 מטר לכיוון נקודת האיסוף להסעה. הלכתי לראות ומסתבר שהשותף הוא למעשה בעל הדירה.
יתרונות:
אין סיכוי שהדירה תהיה מתוחזקת במצב גרוע.
המיקום.
השכירות הנמוכה.

חסרונות:
כל הריהוט בחדר הוא בבעלותו ונועד להשאר.
לא חושבת שבאמת אוכל להרגיש שם בנח, זה קצת כמו להתארח אצל מישהו ליותר מדי זמן ועוד לשלם על זה.

פסלתי.

דירה אחרת גם היא עם שותף אחד שנראה חביב וגם היא לא רחוקה ממיקומי הנוכחי.
יתרונות:
שותף אחד ששוכר בדיוק כמוני 😏
מצב סבבה.

חסרונות:
שכירות גבוהה בכ150 ש"ח זו הנוכחית וגם הארנונה יקרה יותר.
השותף עובד משמרות ככה שאין לי את הכיף של דירה ריקה באופן קבוע באמצע שבוע 8-17.
הדירה אמנם לא רחוקה מכאן אבל תוסיף לי עוד כעשר דקות הליכה מהדירה לנקודת האיסוף של ההסעה. וכן, אוטובוס או אופניים חשמליים זו אפשרות אבל באמת שאני מעדיפה ללכת. חצי שעה לכל כיוון זה קצת יותר מדי.

סה"כ דירה סבירה אבל קצת יקרה ביחס למיקומה ומצבה. יכול להיות שהמחירים עלו בשנתיים האחרונות?

ראיתי גם כמה דירות בתל אביב בשביל הפרוטוקול.
אחת בפלורנטין שהתבררה כמרוחקת מדי ובעלת אווירה כללית של פח אשפה ודירה נוספת שנראתה טוב בתמונות אך התגלתה כמתפרקת ועבשה.
תל אביב כנראה תתאים לי רק אם אגדיל את התקציב או אם אתפשר על בניין בתמ"א, דבר שהוא נוראי עבור עובדת משמרות שכמותי שצריכה לישון גם בבקרים.

ויש גם חדש בגזרת השותפים:
הידיד אותו הזכרתי בפוסט הקודם החזיר לי תשובה עגומה - "דיברתי איתם ונראה לי שכדאי שתחפשי דירה רק בשבילך בינתיים". התשובה הזאת מעציבה ברמה האישית כי אני בטוחה שיכל להיות נחמד מאוד לגור עם שותף שהוא גם חבר, אבל גם נעצבתי עבורו- אני יודעת עד כמה הוא רוצה לצאת לשכירות ובגלל המצב הכלכלי אליו נגרר בעקבות הוריו הוא מתקשה להרשות את זה לעצמו.

חברה אחרת לה סיפרתי על השתלשלות האירועים לפני כמה ימים שלחה לי אתמול הודעה במפתיע.
"חשבתי על זה שוב, ואם את עדיין פתוחה לחיפוש משותף אז יאללה, למה לא..."
הרמתי אליה טלפון כדי להבין האם אנחנו מחפשות את אותם הדברים ומסתבר שאנחנו די באותו הדף אלא שהיא מוכנה להשקיע פחות כסף בשכירות, סכומים שאני לא בטוחה שאפשר למצוא בהם דירות במצב טוב לשתי שותפות. היא הבטיחה שתעיף מבט כדי לראות מה השוק מציע ואם זה מתאים לה.

ובין לבין אני מתלבטת האם בכלל כדאי לי לעזוב את המרכז לכיוון הדרום, לישוב המזכה במס (היי שדרות) או לישובים אחרים בדרום הקרובים למקום עבודתי (פעם הציעו מענקי מגורים לכל מי שעובר לתוך רדיוס של עד 30 ק"מ ממקום העבודה, לא בטוחה שההצעה עוד תקפה).
ומאידך, אם התכנית להגר לארץ השיכורים תצא לפועל, אעדיף להשאר בסביבה המוכרת לי ככל שיתאפשר.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה