יום רביעי, 18 בספטמבר 2019

דירות ושונות

היתכן שעבר חודש מאז פרסמתי לאחרונה? מרגיש כאילו עבר רק שבוע ומצד שני התקופה האחרונה באמת הייתה עמוסה מאוד כך שהזמן הרב שעבר לא אמור להפתיע אותי.
מאז הפוסט האחרון חיפושי הדירה נמשכו כאשר השתדלתי עד כמה שיכולתי למצוא את האיזון בין סינון מראש של דירות שלא נראו לי רלוונטיות כדי להמנע מהתשה עצמית לבין סינון יתר וויתור על מקומות מגורים סבירים.

דירה אחת שנראתה לא רע היא במרחק של כמה דקות הליכה מזו הנוכחית ומיועדת לשתי דיירות. יצרתי קשר ואת פני קיבלה דווקא השותפה העוזבת שהייתה נחמדה מאוד. היא סיפרה לי שעם השותפה הנשארת היא שכרה דירה אחרת שם הן התחברו והחליטו להמשיך יחד לזו הנוכחית שממנה היא יוצאת רק כדי לגור עם בן זוג שהכירה בינתיים. למרות שהעוזבת כבר שוכרת עם החבר היא לא הייתה מאוד לחוצה בזמנים ואמרה שאם ארצה להתקדם, חשוב לה שאפגוש קודם גם את השותפה הנשארת כדי שנראה אם אנחנו מתאימות אחת לשניה. מעולה, גם אני הייתי רוצה לדעת עם מי אני גרה. קבענו לשבוע לאחר מכן לאחר שהנשארת חזרה מטיול בצפון.

במפגשנו השני הנשארת קיבלה את פני ומאוחר יותר גם העוזבת הצטרפה. הייתה לנו שיחה חביבה בסך הכל למרות שבאיזשהו שלב שתיהן קצת שכחו מקיומי כאשר התחילו לנבור בין חשבונות כדי לברר איזה חוב שנוצר מאחד החשבונות.
בזמן שהן ניסו להזכר במספר הטלפון של שירות הלקוחות של חברת החשמל (*פייספאלם אימוג'י*) עשיתי סיבוב נוסף בדירה, בחדר המתפנה ובמרפסת הסגורה שצמודה לו ופתאום שמתי לב למשהו לבנבן ספוגי למראה בגודל של כעשר-חמש עשרה סנטימטר מבצבץ לו בפינת המרפסת . בהתחלה חשבתי שמדובר בקצף איטום אבל בעיטה קלה עם הכפכף גילתה לי מרקם מוכר. זה לא קצף זו פטריה.
ואפילו לא פטריה במובן של fungus אלא במובן של mushroom.

להבדיל, זה כן קצף


קראתי לשותפה העוזבת וגם היא הופתעה ונבהלה מהחתיכה ששברתי מהקיר עם הכפכף ושבעטתי ברוח שטות לכיוונה (ממה יש להבהל? זה לא נושך).
היא הבטיחה שבעל הבית מתקן דברים כאלה אבל זה רק התווסף לכמה מינוסים אחרים שהיו לדירה כמו העובדה שמדובר בקומת קרקע שעשויה להיות בעייתי בענייני ג'וקים וזוחלים אחרים וגם העובדה שהיא ממוקמת לא רחוק מרחוב ראשי עם פאבים.
אמרתי להן שאחשוב על זה והמשכתי משם ברגל אל היעד הבא.



הדירה אליה הלכתי נראתה טוב בתמונות, עם חדר גדול שמתפנה, שותפה אחרת שנשארת, על רחוב ראשי ובמרחק של כעשרים דקות הליכה אל תחנת האיסוף לעבודה. המיקום על הרחוב הראשי קצת הטריד אותי כמו גם העניין הזה שבהתכתבות הקצרה שניהלתי עם השותפה הנשארת קיבלתי רושם שהיא די ילדותית ו\או קצת אהבלה. הלכתי לראות בכל זאת.

למזלי, חששותי התבדו.
הדירה אמנם על רחוב ראשי, אבל הבניין הוא רחב והכניסה אליו פנימית ונמצאת כעשרים- שלושים מטר פנימה מהרחוב, כך שלא שומעים כמעט את שאון האנשים והמכוניות. השותפה עצמה נחמדה מאוד ורצינית ונראה שסגנון הכתיבה שלה בווטסאפ ("סבבי" "סבבוש" ושימוש מוגזם באימוג'ים) יצר רושם מטעה. גם הדירה לא איכזבה, החדר באמת גדול, יש מרפסת ואפילו פסנתר. תמיד רציתי ללמוד לנגן על פסנתר והשותפה חושבת שבעלת הבית לא תתנגד ואפילו תשמח אם אביא מישהו שיכוון אותו.
ישבנו בסלון ודיברנו תכלס. היא אמרה שיש לה מבחן חשוב בעוד כשבוע ושחיפוש השותפים גוזל ממנה יותר מדי זמן ואנרגיה ולכן ממחר היא מפסיקה לראות מתעניינים נוספים עד לאחר הבחינה. אני מצדי, סיפרתי לה שלמעשה יש לי חוזה עד סוף אוקטובר (כשהכניסה לדירה מיועדת לתחילת אוקטובר) ושאצטרך לסגור את הנושא עם בעל הבית הנוכחי אם וכאשר נתקדם.

אחרי שיצאתי מהדירה, שלחתי לפיץ סרטון שצילמתי  בביקורי והוא הסכים שזו הדירה הכי מוצלחת שראיתי עד עכשיו.
שלחתי לשותפה הודעה לעדכן על נתעניינותי וביקשתי שתשלח לי את החוזה. היא שמחה לשמוע אבל הזכירה לי שהיא תוכל להתפנות לקידום העניין רק לאחר הבחינה. שמתי לי תזכורת לאחל לה בהצלחה כדי להראות לה שאני חמודה יותר מהמתעניינות האחרות ושכדאי לה לגור איתי.
כמה ימים אחרי האיחולים הלבביים והבחינה היא חזרה אלי אחרי שהתנצלה שבעקבות מבחן גדול נוסף ואירוע משפחתי שהיה לא יכלה לחזור אלי מייד... אבל בגלל כל הלחץ שהיה לה והמתעניינים הרבים עמם נפגשה היא שכחה מי אני.
קבענו שוב להפגש, הפעם גם השותף העוזב היה שם לרגע ובאמצע פינוי חפציו.

הוחלט שנתקדם. יצרתי קשר עם בעלת הבית איתה ביקשתי לערוך כמה שינויים בחוזה (במקור, השותפה אמורה להיות הראשית ואני המשנית, ובאחד הסעיפים כתוב שכאשר הראשית יוצאת גם אני צריכה להתפנות מה שנראה לי מוזר).
היום בערב בעלת הבית, השותפה ואני בליווי אחותי על תקן ערבה לחוזה נפגשות בדירה כדי לחתום על החוזה המתוקן.
לבעל הבית הנוכחי הודעתי שאני מתכוונת לעזוב בסוף החודש ושאלתי אם אפשר יהיה לוותר על הצ'ק של אוקטובר. הוא קרא, אבל לא ענה (זה כבר נהיה ממש קטע אצלו). אני צריכה לתזכר לו את העניין שוב ובמקרה הכי גרוע, שאני מקווה מאוד להמנע ממנו, אאלץ לשלם שתי שכירויות בחודש אוקטובר. מקווה שהוא יהיה נחמד אלי וישחרר אותי מהחודש האחרון של השכירות.
אם הכל יצא לפועל כמתוכנן, אזמין מוביל לשבוע הבא, מה שאמור להשאיר לי כמה ימים עד סוף החודש לחזור לדירה לנקיונות אחרונים ולקחת דברים שאולי שכחתי.

וכמה קצרים אחרים:
  • ביררתי לגבי דירות ריקות וראיתי כמה כאלה עבור מגורים משותפים עם חברתי המתעניינת, אתה הזכרתי בפוסט הקודם. על אחת הייתה תחרות רבה מדי ואחת אחרת הייתה ריקה לחלוטין (אפילו את המקרר לקחו) ועם חדרים קטנים מדי. ויתרנו.
  • ראיתי חדרים נוספים עבור עצמי - אחת נראתה טוב בסה"כ אבל הגיעה עם חתול תוקפן של השותף הטבעוני שלא ידע להגדיר לי בודאות מה סבבה מבחינתו במטבח ומה לא (בשר וביצים לא. גבינה זה בסדר? וטונה?). התפתתי אבל עזבתי.
  • דירה שלישית הייתה במיקום מעולה אבל עם שני שותפים. התעניינתי אבל בסוף החלטתי שבכל זאת מעדיפה כמה שפחות שותפים.
  • בעבודה הלחץ הולך וגובר ואני מתחילה לחשוב שאולי עשיתי טעות שעזבתי את המשמרת החזקה והמגובשת בה הייתי ועברתי לאחת חלשה מקצועית, המרכבת מיותר מדי אנשים שבוזים שנוטים למחלות פתע.

  • כאשר עניין החתימה על החוזה היה כבר כמעט ודאי, עדכנתי את פיץ והזכרתי לו את האולטימטום שהצבתי לו עם תחילת חיפוש הדירה - אם בסוף החוזה שיחתם אצטרך לחפש דירה לבד, אני מפרקת את החבילה. הזכרתי לו גם שהליכים בירוקרטיים כאלה ואחרים לוקחים כמה חודשים ולכן לא כדאי שיחכה לרגע האחרון. לא רק שהוא לא נבהל, אלא התחיל לשאול אותי שאלות פרקטיות בנוגע להעדפותי למיקום חתונה אפשרי (OMG) וסידורים כאלה ואחרים שנלווים לשינוי סטטוס.








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה