יום שבת, 5 בנובמבר 2022

על הבחירות

הבחירות. מה דעתכם על התוצאות?
כשעמדתי מאחורי הפרגוד, היה זה דווקא הפתק של מרצ קפץ לי מול העיניים. אולי זה כי הפתק שלהם מכיל שלוש אותיות רחבות שתופסות את העין ואולי זה היה רגע של ראיית הנולד, לא יודעת.
חשבתי להצביע לה, אלא שכמאזינה לפודקאסט המוצלח "חיות כיס", נתקלתי בפרקי בונוס שהם יצרו לקראת הבחירות. מדובר למעשה בסדרה של ראיונות עם ראשי המפלגות בו הם דנים בנושאים כלכליים בלבד. האזנתי לראיון עם הגברת גלאון והאמת היא שלא התחברתי לגישת ה-"קפטיליזם לא עבד, צריך להחזיר שהממשלה תחזור לחלק את המשאבים לאזרחים" שהיא מציגה. מרב מיכאלי מציגה דעה דומה בהקשר זה ולכן גם ממנה התאכזבתי.
אל הקלפי עצמה הגעתי עם שתי אחיותי. הברבורה הצביעה כמו אמא לאיילת שקד וקישוא הצביעה לעצמה יהודית. אבא בכלל הפתיע והחליט בסוף להצביע לש"ס. הגיס, לדברי הקישוא, התלבט בין עצמה יהודית ליהדות התורה. 

מאמא שלי אני לא מופתעת. כמו שאמרתי לאחד מהחברים בעבודה, אמא שלי היא כמו אוהד שרוף של בית"ר שנאמן למועדון, לא משנה מי המאמן ומי השחקנים. ככה היא עם המפד"ל על גלגוליו השונים.
ברבורה הצביעה בזמנו לבנט בסיבוב הבחירות בו הוא מצא את עצמו בחוץ וגם אז זה לא היה לי מובן והפעם כאמור המשיכה עם אותו הקו. היא אמרה שהיא רואה את עצמה בימין... אוקי, אבל יש עוד מפלגות בימין. למה דווקא זו? לא הבנתי. קישוא כנראה הלכה עם מה שפופולרי כי בעבר הצביעה כמדומני לגנץ וללפיד (שרצו בנפרד? מדובר בשתי מערכות בחירות? אני כבר לא וכרת). ואולי היא סתם הושפעה מבעלה, מי יודע.


ביום רביעי שעבר הדודה הזמינה אותי אליה לפיצה. הדוד הנדלניסט היה בטיול עם עצמו בסיני והבת הגדולה שלהם סגרה שבת. 
כך ישבנו שתינו והבת הצעירה שלהם לפיצה טבעונית. היה טעים ואפילו הזמנו פיצה נוספת. מבחינת החברה היה נחמד למרות שאני עדיין במוד של אחת שנכוותה ברותחין וככזו שומרת על דיסטנס. הדודה אמרה שהדוד לוקח את הזמן ולא ממש מתחייב על המועד בו יחזור אבל כפי הנראה זה יקרה רק בתחילת השבוע שלאחר מכן ולכן  הזמינה אותי לארוחת שישי- נשי, רק איתה ועם הבת הצעירה, היא חשה את הריחוק היחסי ומודעת למצב המעט עכור שנותר בינינו ולכן לא לחצה על תשובה. למחרת היא שלחה תזכורת אבל לא השבתי. בשישי, רגע לפני כניסת השבת נזכרתי שלא עניתי לה אז התנצלתי על הרגע האחרון ואמרתי שאקפוץ לבקר אחרי האוכל.
כשהגעתי, ראיתי את הדוד והדודה ישובים לשולחן עדיין באכילה. כשהדוד קם מהשולחן היא אמרה לי בשקט שהוא הגיע ממש לפני כמה דקות, כשהיא והבת הצעירה בדיוק עמדו לסיים לאכול ושהן לא ציפו להגעתו.
ישבתי בסלון והרגשתי לא קשורה. מטבע הדברים הפוקוס עבר אליו, להתארגנות שלו ולמתנות שהוא הביא.

גם שם נושא הבחירות עלה.
הדוד שאל למי אני מצביעה, הודיתי שאני לא לא בטוחה עדיין.
"אבל את מצביעה לגוש ביבי או למחנה השני?" 
"לשני, ברור"
"אה, את יודעת שצ'ץ' מצביע לביבי?"
"מה, הוא מצביע לליכוד?" ניהלנו הרי לא מעט שיחות על התנהלות המפלגה, על חבריה ועל ענייניו המשפטיים, חשבתי שמבחינתו זו בכלל לא אופציה.
"לא, התכוונתי שהוא מצביע לגוש שלו. נדמה לי שלבן גביר".
הבחירה הזו נשמעה לי יותר הגיונית. הם הרי צברו לא מעט פופולריות וזו גם מפלגה דתית, משהו שאני יודעת שחשוב לצ'ץ'.
"אה, סליחה, לא לבן גביר, הוא הצביע לש"ס".
הופתעתי. הרי דיברנו בעבר על המשפט ועונש המאסר של דרעי. נדמה לי שהוא אפילו אמר פעם שדרעי מוציא שם רע לתורה ולדת. מעבר לזה ברמה הפרקטית, צ'ץ' הוא איש מחשבים שכנראה מרוויח יפה ורווק ללא ילדים. הוא לא בדיוק הקהל השקוף והמוחלש שדרעי פונה אליו. חוץ מהשיוך לעדות המזרח אין קשר בין השניים.
בזמן שתהיתי בקול איך זה יתכן אחרי כל הדברים שאמר על דרעי בעבר, קיבלתי תשובה- 
"כי הרבנים אמרו שאפשר וצריך להצביע לו". עוד הפתעה. תמיד החזקתי מצ'ץ' אדם בעל דעה עצמאית, לא כזה שיעשה רק כי אמרו, אלא אחד שחושב בעצמו ובודק.
גם הדוד הביע אי נחת רוח מהלך הרוח הכללי ואמר שהוא לא מרוצה מזה. "ממה?" שאלה הדודה "מזה שהוא מצא לו דרך ללכת בה? שהוא מתחזק?"
ואז הדוד סיפר שכשהתארגן על חזרה מסיני, הוא מצא טרמפ לכיוון לטרון ואז שאל בקבוצת ווטסאפ שגם צ'ץ' היה בה, אם יש מישהו באזור שאפשר לנסוע איתו חזרה למרכז בשעות אחה"צ. צ'ץ' לא יכל להציע טרמפ שכזה אבל כן אמר שאם הנסיעה תיכנס לתוך השבת אז אולי עדיף שיתארגן איכשהו על השארות באזור לטרון\ ירושלים עד צאת השבת.
"אני את החישובים שלי עשיתי" אמר הדוד במרמור מה "אם אתה לא יכול לעזור לי זה בסדר, אבל אל תנסה להחזיר אותי בתשובה".

עוד עניין (לא בחירות!)
בסוף החודש ידידי החנון ואני טסים למפגש עם פיץ בפריז.
החנון שלח לי כבר התחילת אוגוסט הודעת ווטסאפ הודעה "אני יודע איך חוגגים את היומולדת שלי!!" עם צילום מסך של חבילת תיירות שכוללת טיסה, לינה וכרטיס להופעה של Evanescence (וגם Within Temptation). "מה לא?! תעדכני את פיץ 😎 " הוסיף. בתחילה הוא רצה הופעה בפרנקפורט שנופלת בדיוק על יום ההולדת שלו, אבל אמרתי לו שיש הופעה בפריז בהמשך החודש שתתאים יותר לסידורי המשמרות של שנינו. כששאלתי את פיץ לדעתו, הוא אמר שאין לו בעיה ושהוא ישמח לראות אותי. בהמשך הייתי חלוקה מאוד אם אני באמת רוצה לנסוע, במיוחד כשחברת הנסיעות לא ממש חזרה להודעה עם הפרטים שהשארתי. פיץ אפילו גיחך ואמר שלא הרגשתי נעים להגיד לחנון לא ועבר כל כך הרבה זמן שעכשיו כבר לא נעים לי לבטל.

ככל שחשבתי על כך, הבנתי שבעצם הנסיעה הזאת היא רעיון לא רע. הרי כל הנסיעות האחרונות היו שלי לארץ השיכורים או של פיץ לכאן, הרבה זמן לא נסענו לחופשה. עבור התאריכים שנבחרו אני צריכה לקחת רק יום חופש אחד שזה גם מעולה אחרי כל הימים שלקחתי כדי ללמוד ועבור הנסיעה שלי אל פיץ בקיץ. בנוסף, אמנם נכון שהחנון הוא סוג של גלגל שלישי, אבל נראה שהוא מבין את גבולות הגזרה ושנרצה זמן זוגי. ולשם שינוי זה נחמד להיות בחברה של מישהו שמקבל את הזוגיות שלנו בלי עיקומי פרצוף. למרות שיש לי מעט חששות שתהיינה התנגשויות וחיכוכים, אני סה"כ אופטימית. 





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה