יום חמישי, 29 ביוני 2023

הרופאה הטובה

בחודשים האחרונים ביקרתי אצל לא מעט רופאים ואחיות. אחת הסיבות המרכזיות לכך היא שלפני שנה החלטתי לבדוק ש"הכל בסדר איתי" ומאז אני מתגלגלת עם כל מיני ממצאים שדרשו התייחסות, כמו מחסור בברזל ובB12 ואכן התחלתי לקחת תוספים. לצערי התגלה גם שרמת הסוכר בדם בצום היא גבוהה יחסית. 
רופא המשפחה שלי ניסה להמעיט בחשיבות הממצא בתחילה אבל הציע לחזור על הבדיקה בעוד כמה חודשים וגם זאת רק לאחר שהתעקשתי. בפעם השניה התוצאה יצאה דומה לצערי (110 ו108), תוצאות ששמות אותי בקטגוריה המלחיצה של קדם סכרת. 
לאחר הבדיקה השניה קבעתי תור טלפוני עם רופא המשפחה כדי לדון בתוצאות הבדיקות ולהבין מה אני עושה הלאה.
יש לציין שעברתי על הרופא הזה לפני כמה שנים ומאז תמיד "פגשתי" אותו רק בביקורים טלפוניים. 
כששאלתי אותו מה אפשר לעשות בנוגע לסוכר הגבוה הוא הציע שעלי לאבד ממשקלי. הופתעתי מהתשובה ועניתי לו שאני יודעת שמעולם לא נפגשנו, אבל שעם כמעט 60 ק"ג על 170 ס"מ, אין לי באמת קילוגרמים עודפים להשיל (בדיעבד הבנתי שבמערכת של קופת החולים הופיעה תוצאת שקילה שלי מלפני כמעט עשור בה שקלתי אולי 55 ק"ג, לכן ההצעה הייתה תמוהה אף יותר). 
הרופא נאנח כאילו התקלתי ועייפתי אותו בו זמנית, ואמר שאם אני רוצה אפשר לרשום לי כדורים.  
הזדעזעתי מהמהירות בה הוא הציע לי טיפול תרופתי אותו אצטרך לקחת ברמה יומיומית והחלטתי ביני לבין עצמי שהגיע הזמן להחליף רופא משפחה. 

היום הלכתי לבקר את הרופאה החדשה שלי.
הגעתי כי רציתי הפניה לבדיקות דם שנתבקשתי לבצע לפני הליך שימור הפוריות שאתחיל בקרוב. בנוסף, ביקשתי לשמוע את דעתה על התוצאות הקודמות שהטרידו אותי.
היא לא אהבה את מה שראתה  ואמרה "בחורה צעירה ורזה כמוך לא צריכה סכרת עכשיו" נו ברור, אבל מה עושים.
אז בניגוד לרופא הקודם היא שוחחה איתי, הקשיבה לי ואפילו הוסיפה "מה עובר לך בראש? אני רואה על הפנים שלך שאת רוצה לומר משהו". 
זה יפה בעיני שהיא הייתה קשובה ובאמת ניסתה לעזור במקום לדחוף תרופות בכח.

בגדול, היא הציעה לי לעשות "סוויץ' בראש" בכל הנוגע לפסטה, אורז, תפוחי אדמה ומאפים, ואם כבר אז שיהיה מקמח מלא ו/או להוסיף שומן בריא כמו שמן זית. 
בכלל, היא המליצה בחום על הוספה של שומנים בריאים לתפריט כגון אבוקדו, טחינה ואגוזים במקום פחמימות.
"אנשים מסתכלים כל הזמן על קלוריות אבל זה לא הפרמטר היחיד" כמו שהיא ניסחה זאת.
שמחתי לצאת ממשרדה בידיעה שיש עדיין רופאים כאלה, קשובים, יסודיים ושמציעים פתרונות ארוכי טווח במקום לגשת ישר לכימיה. 

התקופה הקרובה כנראה לא תתאפיין  במיוחד בתזונה המבוססת על עצותיה של הדוקטור מאחר ועדיין יש לי פסטה ואורז במזווה וגם כי צפויין לי הרבה חגיגות ימי הולדת כולל זו שלי. למעשה, כבר בשבוע הקרוב מתוכננים שני מפגשים חברתיים שכוללים אלכוהול - פאב קוויז לכבוד יום הולדתי עם האחיות וגיסי ומפגש דרינק וסלסה עם חברתי הארלם (שהיא בעיקר רוקדת סווינג ולינדי הופ אבל מעניין יהיה לראות איך היא תסתדר עם ריקודים לטיניים).
את הצעותיה אשתדל ליישם עד כמה שניתן בתקווה שאראה שינוי לטובה בעתיד ושאצליח להמנע מהנטיה לסכרת שיש אצלנו במשפחה.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה